Nova via de comunicacions de baixes incapacitat temporal (IT) a partir d'abril mitjançant el Portal
top of page
  • Writer's picturePeréz Sardà Assessoria

Nova via de comunicacions de baixes incapacitat temporal (IT) a partir d'abril mitjançant el Portal

Updated: May 11, 2023

Com us dèiem en el post CANVIS EN LES BAIXES I ALTES IT, la Seguretat Social ha modificat el sistema de comunicació de les baixes i ja no és el treballador sinó la pròpia empresa, via l’assessoria, qui se les ha de descarregar i fer els tràmits corresponents.

T’informem en aquest post de com procedirem des de PÉREZ SARDÀ a comunicar-te aquestes incidències a partir d’ara a través del nostre Portal del Client.



Benvolgut client i amic,


Us recordem que arrel de canvis legislatius en les tramitacions de les baixes mèdiques, des del dia 01-04-23 els treballadors ja no han d’enviar el “parte” físic de baixa/alta/confirmació d´IT a l´empresa, sinó que és l’empresa, via l’assessoria qui se l’ha de descarregar de la Segurerat Social i donar-li la tramitació corresponent.

Pots accedir al post CANVIS EN LES BAIXES I ALTES IT per més info.


Durant les últimes setmanes i mentre el sistema informàtic de la Seguretat Social i el nostre s’adaptaven a la nova normativa, us hem anat enviant mails amb la informació que ens feia arribar l’administració respecte els processos d´IT que afectaven els vostres treballadors.


Un cop adaptats els sistemes informàtics i procediments, us comuniquem que, a partir d´ara, aquesta informació quedarà descarregada al nostre Portal Client, on quedarà publicada perquè hi pugueu accedir des de quan i on vulgueu, juntament amb la resta d’annexes de l´empresa (nòmines, “seguros” socials, ...) identificant-se com a Fitxer FIE del mes corresponent :




Aquest informació s’actualitzarà diàriament, i us penjarem un llistat Excel amb un resum de tots els processos d´IT que us afectin dins del mes, amb la informació detallada corresponent a cadascun dels processos i treballadors (data d’alta o baixa, contingència, durada prevista...).


Quan hi hagi dades noves, rebreu un mail comunicant que teniu un nou document al Portal.


Aprofitem per recordar-vos que en el nou apartat de Quadres de Comandament hi trobareu un Informe en BI de l’absentisme de la vostra empresa.

Qualsevol aclariment, o si necessiteu informació addicional o que el filtre de dades de la informació sigui un altre, no dubteu en contactar amb nosaltres.


Per últim us recordem també que el Portal de Clients és l’única via de comunicació segura i l'única que us permet a vosaltres com a Responsable de les Dades i a nosaltres com a Encarregats del Tractament, complir amb la normativa de protecció de dades personals dels nostres treballadors, amb lo que a partir d’ara des de PÉREZ SARDÀ insistirem en eliminar les comunicacions per mail de nòmines, contractes, comunicacions de fitxers FIE, documents que passarem a transmetre-us prioritàriament pel Portal de Clients.


Si encara no teniu les dades d’accés al Portal o tenir dubtes de com fer-ho, podeu contactar amb nosaltres per posar-ho en marxa.


PÉREZ SARDÀ

Àrea Laboral





86 views0 comments
bottom of page