EL VERIFACTU ÉS A TOCAR…
- Peréz Sardà Assessoria
- Sep 29
- 2 min de lectura
Com ja sabeu, s’acosta la data límit per a l’aplicació de les noves obligacions de facturació derivades de la Llei Antifrau, conegudes com a VERI*FACTU i que afecta a tots els Sistemes Informàtics de Facturació (SIF), tant d’empreses com d´ autònoms.

Benvolgut client i amic,
VERIFACTU és a tocar, per tant, és l’hora d´adaptar el teu sistema informàtic de facturació.
Quin és l’objectiu de la norma:
Impulsar la digitalització de les empreses
Reduir el frau fiscal
Reforçar la integritat i traçabilitat de totes les factures.
Qui hi està obligat? En general, empreses i autònoms que emitin factures amb un SIF, amb independència del tamany o sector, amb domicili fiscal a Espanya (excepte País Basc i Navarra).
Les empreses que ja estan al SII no hi queden obligades.
Quan és obligatori adaptar els SIF?
Abans de l´1 de gener de 2026 pels contribuents de l´Impost de Societats.
Abans de l´1 de juliol de 2026 pels contribuents de l´Impost sobre la Renda amb activitat econòmica (empreses individuals i autònoms, entitats en atribució de renda d´activitat econòmica, Establiments Permanents de No Residents)
Requisits que han de tenir els SIF:
Evitar alteracions posteriors
Deixar constància de tota alta, baixa o anul.lació
Registrar tots els moviments en un registre històric d´events
Conservar la informació i permetre la remissió a l´AEAT dels registres
Modalitats: existeixen dues modalitats (elecció voluntària)
Verifactu:
enviament automàtic a l´AEAT en temps real dels registres de facturació generats
incorpora en el document un codi QR i la menció “Verifactu” o “Factura verificable”
permet que els clients puguin verificar les seves factures i tickets
permetrà acceder a altres Serveis d´assitència tributària
No Verifactu:
no realitza la remissió dels registres de facturació
ha de permetre la remissió dels registres en cas de requeriment per part d'AEAT
no permet la verificació de les factures
exigeix requisits addicionals dels SIF per assegurar que els registres de facturació no s´alterin
Registre de facturació: cada factura ha de tenir una petjada digital (“hash”) i en el seu cas, firma electrònica.
Certificació del software: obligació de comptar amb una declaració responsable del proveïdor/fabricant del software que acrediti el compliment normatiu.
És per tant molt important que totes les empreses i autònoms agafeu consciència de l’important canvi que suposa tot aquest procés, que s´analitzi la situació de cada cas particular i amb previsió prengueu les mesures necessàries per poder fer l’adaptació amb temps.
Si tens dubtes o vols saber com t’afecta, no dubtis en contactar-nos i t'ajudarem a implementar-ho.
Aquesta circular proporciona dades exclusivament a títol informatiu, però en cap cas substitueix els textos legals:
Articles 29.2.j) i 201 bis de la Llei 58/2003 General Tributària.
Real decret 1007/2023 de 5 de desembre
Ordre HAC/1177/2024 de 17 d´octubre
Sònia Pérez Armengol
Àrea fiscal

Comentaris