top of page

EL VERIFACTU ÉS A TOCAR…

  • Writer: Peréz Sardà Assessoria
    Peréz Sardà Assessoria
  • Sep 29
  • 2 min de lectura

Com ja sabeu, s’acosta la data límit per a l’aplicació de les noves obligacions de facturació derivades de la Llei Antifrau, conegudes com a VERI*FACTU i que afecta a tots els Sistemes Informàtics de Facturació (SIF), tant d’empreses com d´ autònoms.

ree


Benvolgut client i amic,


VERIFACTU és a tocar, per tant, és l’hora d´adaptar el teu sistema informàtic de facturació.

 

Quin és l’objectiu de la norma:

  • Impulsar la digitalització de les empreses

  • Reduir el frau fiscal

  • Reforçar la integritat i traçabilitat de totes les factures.

     

Qui hi està obligat? En general, empreses i autònoms que emitin factures amb un SIF, amb independència del tamany o sector, amb domicili fiscal a Espanya (excepte País Basc i Navarra).

Les empreses que ja estan al SII no hi queden obligades.

 

Quan és obligatori adaptar els SIF?

  • Abans de l´1 de gener de 2026 pels contribuents de l´Impost de Societats. 

  • Abans de l´1 de juliol de 2026 pels contribuents de l´Impost sobre la Renda amb activitat econòmica (empreses individuals i autònoms, entitats en atribució de renda d´activitat econòmica, Establiments Permanents de No Residents)

 

 

Requisits que han de tenir els SIF:

  • Evitar alteracions posteriors

  • Deixar constància de tota alta, baixa o anul.lació

  • Registrar tots els moviments en un registre històric d´events

  • Conservar la informació i permetre la remissió a l´AEAT dels registres

 

Modalitats: existeixen dues modalitats (elecció voluntària)


Verifactu:

  • enviament automàtic a l´AEAT en temps real dels registres de facturació generats

  • incorpora en el document un codi QR i la menció “Verifactu” o “Factura verificable”

  • permet que els clients puguin verificar les seves factures i tickets

  • permetrà acceder a altres Serveis d´assitència tributària

 

No Verifactu:

  • no realitza la remissió dels registres de facturació

  • ha de permetre la remissió dels registres en cas de requeriment per part d'AEAT

  • no permet la verificació de les factures

  • exigeix requisits addicionals dels SIF per assegurar que els registres de facturació no s´alterin

 

Registre de facturació: cada factura ha de tenir una petjada digital (“hash”) i en el seu cas, firma electrònica.

 

Certificació del software: obligació de comptar amb una declaració responsable del proveïdor/fabricant del software que acrediti el compliment normatiu.

 

És per tant molt important que totes les empreses i autònoms agafeu consciència de l’important canvi que suposa tot aquest procés, que s´analitzi la situació de cada cas particular i amb previsió prengueu les mesures necessàries per poder fer l’adaptació amb temps.


Si tens dubtes o vols saber com t’afecta, no dubtis en contactar-nos i t'ajudarem a implementar-ho.

 

Aquesta circular proporciona dades exclusivament a títol informatiu, però en cap cas substitueix els textos legals:

  • Articles 29.2.j) i 201 bis de la Llei 58/2003 General Tributària.

  • Real decret 1007/2023 de 5 de desembre

  • Ordre HAC/1177/2024 de 17 d´octubre


Sònia Pérez Armengol

Àrea fiscal






ree



 
 
 

Comentaris


bottom of page